採用情報

採用情報 / Recruitment

採用情報 > 採用情報 > 採用情報 / Recruitment > 全支店 / 未経験者歓迎 / 旅客サービス / All Stations / No Experience Required / Passenger Service
全支店 / 未経験者歓迎 / 旅客サービス / All Stations / No Experience Required / Passenger Service
求人カテゴリー / Recruiting Category キャリア採用エントリー
Career Entry
給与情報 / Salary Information 180,000円~300,000円
※経験・スキルによる
※Depends on experience and skills
雇用形態 / Employment Status 正社員
Full-time Employee
仕事の内容 / Job Description 飛行機到着から出発までの旅客サービスのすべてを担当。
Responsible for all passenger services from airplane arrival to departure.

チェックインカウンターにて、お客様のチェックインを行うとともに、渡航書類のチェックや荷物確認、到着空港での受け渡し方法の説明、搭乗・到着ゲートでのご案内など、各航空機会社のサービスに応じて臨機応変に対応をしていきます。
At the check-in counter, we check in passengers, check their travel documents and luggage, explain how to receive them at the arrival airport, and guide them through boarding and arrival gates in a flexible manner according to the services provided by each airline company.

・航空会社のカウンターでチェックインの受付
Receiving check-in at the airline counter

・渡航書類の確認
Checking travel documents

・到着先の空港での受け渡し方法の説明
Explanation of how to receive your documents at the airport of arrival

・VIP対応、車いす対応
VIP support and wheelchair support

担当する航空会社は一人1~2社(責任者が判断のうえ、配置となります)
One to two airlines to be handled by each person (assignment will be determined by the responsible person)

※スキル・経験を考慮します。
※Skills and experience will be considered.
募集要項 / Application Guidelines ■応募資格
■Application Requirements
<必須>
<Required>

・英語スキル(ビジネスレベル)
English skill (Business Level)

<歓迎>
<Welcome>

・旅客サービス業務経験5年以上(国際線)
At least 5 years of experience in passenger service (international flights
・フライトコントロール業務経験者
Experience in Flight Control
・FSCハンドリング経験
FSC handling experience
・チームリーダー経験
Team leader experience

■配属先
■Place of Assignment
成田、羽田、中部、関西、福岡、那覇のいずれか。
Narita, Haneda, Chubu, Kansai, Fukuoka, or Naha.

※ご希望勤務地・お住まい等を考慮し決定します。
※Will be decided in consideration of your preferred work location, residence, and other factors.
※ご希望する勤務地やお住まいによっては選考にお時間がかかる場合がございます。
※Depending on your preferred work location and residence, it may take some time for the selection process.
勤務時間 / Office (Business, Working) Hours 0:00~24:00(1日の勤務時間はシフトによる) / (daily working hours depends on shift)
1か月単位の変形労働制、1日4時間~12時間の範囲
Variable working hours per month, ranging from 4 to 12 hours per day
残業:月20~30時間程度
Overtime: 20 to 30 hours per month
休日・休暇 / Holiday and Vacations 休日はシフトによる。年間公休日107日
Holidays are based on shifts. Annual public holidays: 107 day
昇給・賞与 / Salary Increase and Bonuses 業績と個人考課による。
Depends on performance and personal evaluation.
手当 / Allowance 住宅手当、早朝手当、クリーニング手当、地域手当等.
Housing allowance, early morning allowance, cleaning allowance, regional allowance, etc.
交通費 / Transportation Expenses 月額50,000円を上限として支給
Up to 50,000 yen per month
社会保険 / Social Insurance 完備
Fully Equipped
福利厚生 / Benefits 制服貸与
Uniform Rental

借上社宅制度
Company Housing Rental System

ベネフィット・ワン
Benefit One

各種研修
Various Training Programs
選考の流れ / Selection Process 書類選考
Document Screening

面接
※面接日までにWEBテストを受けてください。
Interview
※Please take a web test before the interview date.

内定・採用
Offers ・ Recruitment
勤務地 / Duty Station 成田国際空港(千葉県), 羽田空港(東京都), 中部国際空港(愛知県), 関西国際空港(大阪府), 福岡空港(福岡県), 那覇空港(沖縄県)
※福岡空港は経験者のみ
Narita International Airport (Chiba Prefecture), Haneda Airport (Tokyo), Chubu International Airport (Aichi Prefecture), Kansai International Airport (Osaka), Fukuoka Airport (Fukuoka Prefecture), Naha Airport (Okinawa Prefecture)
*Fukuoka Airport is only for experienced staff.
勤務地

千葉県成田市古込1-1

ENTRY

  • このエントリーをはてなブックマークに追加