- 成田国際空港・中部国際空港・関西国際空港/カーゴサービス (航空貨物取扱スタッフ)/ Narita International Airport ・ Central Japan International Airport ・ Kansai International Airport / Cargo Service (Air Cargo Handling Staff)
-
求人カテゴリー / Recruiting Category キャリア採用エントリー
Career Entry給与情報 / Salary Information 180,000円~300,000円
※経験・スキルによる
※Depends on experience and skills雇用形態 / Employment Status 正社員
Full-time Employee募集要項 / Application Guidelines ■職務内容
■Duties
・日々のオペレーションがスムーズに行われるようにメンバーを監督する
Supervise team members to ensure smooth day-to-day operations.
・チームメンバーの能力や習熟度を把握し、チームの効率性を高める
Assesses team members' abilities and proficiency to improve team efficiency.
・チーム全体の状況を的確に把握し、さらなる向上を目指すべく改善点や目標を提案する
Assesses the status of the team as a whole and recommends areas for improvement and goals for further improvement.
・不測の事態に対して、客観的に物事を捉えて対処し報告する
To deal with and report unforeseen situations from an objective perspective
・トラブル解決とイレギュラーの処理をする
Trouble-shooting and handling of irregularities
・安全品質基準を維持する
Maintains safety and quality standards.
・フライト管理と書類作成等に関してSupervisorを助ける
Assists the Supervisor with flight management and documentation.
・イレギュラーがあれば上司に報告し、適切なアクションを取る
Report any irregularities to supervisor and take appropriate action.
・顧客や関係者に対し良い関係を維持する
Maintain good relationships with customers and other stakeholders.
■具体的な業務内容
■Job Description
・貨物ビルドアップ(積み付け)
Cargo build-up (loading)
・トラックへの搭降載
Loading and unloading trucks
・輸入ULDのブレイクダウン(解体)
Breakdown of imported ULDs
・貨物の横持(自社から他社や代理店に貨物を届ける)
Cargo lay-away (delivery of cargo from the company to other companies or agents)
・郵便物のデリバリー(空港内郵便局まで)
Mail delivery (to airport post office)
■ポジションの魅力・アピールポイント
■Attraction・ Appealing Point
・自身のやりたいことを実現できる環境がある。
The environment allows you to do what you want to do.
・技術や経験を活かして、個人(作業員)ではなくチームで動くことができる。
Able to work as a team, not as an individual (worker), making use of skills and experience.
・ダイナミックな業務(現場のコントロール等)ができる。
Dynamic work (site control, etc.) is possible.
・決まった業務だけでなく、上屋業務全般が経験できる。(例:飛行機のサイズであれば小型機からジャンボクラスまで)
Experience not only fixed work, but also shed work in general. (e.g., airplane size, from small aircraft to jumbo class)
・効率性やスピード感を身に着ける成長の機会がある。
Opportunities for growth in efficiency and speed.
・リーダー候補として、スーパーバイザーを目指すことが可能。
Possible to become a supervisor as a leader candidate.
・航空貨物未経験でも先輩社員やトレーナーがついて教育する。
Even if you have no experience in air cargo, you will be trained by senior employees and trainers.
■キャリアパスの例
■Example of Career Paths
・本ポジション→スーパーバイザー→担当課長→課長
Main Position → Supervisor → Manager in charge → Section Manager
・本ポジション→トレーナー
Main Position → Trainer
・本ポジション→オフィス業務
Main Position → Office Operations応募資格 / Application Requirements ■業務経験
■Business Experience
【航空貨物未経験者】
No experience in air cargo.
・物流、倉庫関連業2年以上。トラックへの貨物等積み下ろし経験。
More than 2 years in logistics or warehousing related business.
Experience in loading and unloading trucks.
・タイムプレッシャーがある場面の経験(トラックの量等)
Experience in time-pressure situations (truck volume, etc.)
【航空貨物経験者(業界経験:2年以上)】
Experience in air cargo (2 years or more in the industry)
・パッセンジャー機のロワーデッキ搭載用ULDのビルドアップ。業務経験2年以上
Experience in building up ULD's for loading on the lower deck of passenger aircraft.
At least 2 years of industry experience
・牽引の経験。(シップサイドまでの運搬、ULDの重さを図る、ドーリーをつなぐ)
Towing experience. (Transporting to shipside, weighing ULDs, connecting dollies)
・タイムプレッシャーがある場面の経験(トラックの量等)
Experience in time pressure situations (truckloads, etc.)
■免許等
■Licenses, Etc.
【必須 / Required】
・普通自動車免許 / Regular driver's license
【歓迎 / Welcome】
・フォークリフト(2トン以上)/ Forklift truck (2 tons or more)
・牽引 / Towing
■能力
■Abilities
【必須】
【Required】
・コミュニケーション能力 / Communication skills
【歓迎・経験者】
【Welcome ・ Experienced】
・リーダーシップ能力 / Leadership skills
・チームビルディング能力 / Team building skill
・ジャンボクラスのビルドアップ能力 / Jumbo class build-up ability
■語学
■Languages
【必須】
【 Required】
・日本語でのコミュニケーション・読み書きが可能
Capable of communicating, reading and writing in Japanese
【歓迎】
【Welcome】
・英語でのコミュニケーションが可能
Can communicate in English
■求める人物像
■Ideal Candidate
・責任感もって業務できる人
People who are able to work with a sense of responsibility
・積極性をもって業務できる人
People who can work proactively
・リーダーシップを発揮できる人
People who can exercise leadership
・現場での経験が豊富である人
People who have experience in the field
・チームビルディングの経験がある人
People who have experience in team building
・柔軟性を持って業務できる人(1人で様々な業務をする必要があるため)
Flexible people (needs to perform various tasks)勤務時間 / Office (Business, Working) Hours 0:00~23 : 59
(1日の勤務時間はシフトによる / daily working hours depend on the shift)
1か月単位の変形労働制、1日4時間~12時間の範囲
Variable working hours per month, ranging from 4 to 12 hours per day
残業:月20~30時間程度
Overtime: 20 to 30 hours per month休日・休暇 / Holiday and Day Off 休日はシフトによる。
Holidays are based on shifts.
年間公休日107日
Annual public holidays: 107 days昇給・賞与 / Salary Increase and Bonuses 業績と個人考課により決定。
Determined by performance and personal evaluation.手当 / Allowance 通勤手当、時間外手当、職務従事手当、クリーニング手当
Commuting allowance, overtime allowance, duty allowance, cleaning allowance交通費 / Transportation Expenses 通勤手当※車通勤可
Commuting allowance
*Car commuting is allowed
(上限 / Maximum)
50,000円
50,000 yen社会保険 / Social Insurance 完備
Fully equipped福利厚生 / Benefits 借上社宅制度 / Company Housing Rental
(自己負担額2万円前後で賃貸物件に住めます。)
You can live in a rental property for around 20,000 yen out-of-pocket.)
ベネフィット・ワン(各種割引サービス)
Benefit One (various discount services)
各種研修 / Various Training Programs選考の流れ / Selection Process 書類選考
Document Screening
↓
面接
Interview
※面接日までに適性検査を受けてください。
※Please take an aptitude test before the interview date.
↓
内定・採用
Offer of employment勤務地 / Duty Station 成田国際空港(千葉県), 中部国際空港(愛知県) ,関西国際空港(大阪府)
Narita International Airport (Chiba), Chubu International Airport (Aichi), Kansai International Airport (Osaka)勤務地千葉県成田市古込1-1