- 全支店 / ランプサービス課 Duty Manager / All Stations / Ramp Service Section Duty Manager
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求人カテゴリー / Recruiting Category キャリア採用エントリー
Career Entry雇用形態 / Employment Status 正社員(管理監督者)
Full-time Employee (Supervisor)仕事の内容 / Job Description ▪指定された責任範囲内で、当日の業務に影響するすべての要因を調整する責任を負います。
Responsible for coordinating all factors affecting the day's work within the designated area of responsibility.
▪チームリーダーへの日次ブリーフィングの実行
Perform daily briefings to team leaders
▪業務上の問題を積極的に管理するために、OCCとのスムーズなコミュニケーションを確保します。
Ensure smooth communication with OCC to proactively manage operational issues.
▪職長やビジネスラインリーダーとの定期的なチームディスカッションを実施し、改善点を特定します。
Conduct regular team discussions with position managers and business line leaders to identify areas for improvement.
▪業務上の現場に存在感を示します。
Presence on the job site.
▪業務範囲内での作業安全性、健康、環境保護を確保するための監督を行います。
Supervise to ensure work safety, health and environmental protection within the scope of work.
▪規定された報告要件に従い、異常事態、事故、苦情の調査を開始します。
Initiates investigations of unusual incidents, accidents, and complaints in accordance with established reporting requirements
▪業務環境の変更を管理し、貢献します。
Manage and contribute to changes in the business environment.
▪利用可能なリソースが最適なレベルで使用されることを確認します(予算内で残業代を監視および制御)。
Ensure that available resources are used at optimal levels (monitor and control overtime costs within budget).
▪スタッフの出席と欠席を監督/制御し、フォローアップします。
Supervise/control and follow up on staff attendance and absences.
▪小規模の支店では、ビジネスラインを横断して補正措置を調整する唯一の連絡窓口として機能します。
Smaller stations serve as the sole point of contact for coordinating corrective actions across business lines.
▪小規模の支店では、シフト中のビジネスライン/顧客ポートフォリオに対して単一の連絡窓口として責任を負います。
Smaller stations are responsible as a single point of contact for the business line/customer portfolio during the shift.
▪中規模および大規模の支店では、顧客の問題をビジネスラインリーダー/支店長にエスカレーションする責任を負います。
Responsible for escalating customer issues to the Business Line Leader/Branch Manager in medium and large branches.
▪中規模および大規模の支店では、OCCのサポートを得て、当日の割り当てが正確に行われることを確認します。
Medium and large branches will enlist the support of the OCC to ensure that the day's assignments are accurate.このポジションの魅力&売り / Attractiveness of this position 新しい組織体制により、会社で積極的な役割を果たすことができます。
そして、フロントラインで働きながらマネジメント経験を積むことができます。
The new organizational structure allows you to take an active role in the company.
And you can gain management experience while working on the front line.応募資格(経験・資格等)/ Qualifications (experience, qualifications, etc.) ■必須
■Required
・空港グランドハンドリング業務経験5年以上
At least 5 years of airport ground handling experience
・人員管理と業績評価ができる
Ability to manage personnel and evaluate performance
・監督者経験がある
Supervisory experience.
・普通自動車免許(AT限定可)
Regular driver's license (AT limited)
・柔軟性/オープンなマインドセット
Flexibility/open mindset
・良好なコミュニケーションスキル
Good communication skills
・リーダーシップ/意思決定能力
Leadership/Decision-making skills
・自己管理能力
Self-management ability
・調査能力
research capabilities
・論理的思考能力
The ability to think rationally
・基本的なPCスキルとオフィスソフトスキル(Word、Excel、PowerPoint、Outlook、Teams)
Basic PC and office software skills (Word, Excel, PowerPoint, Outlook, Teams)
・英語:コミュニケーションレベルまたはビジネスレベル
English: communicative or business level
・日本語:ネイティブまたはJLPT N1またはN2
Japanese: Native or JLPT N1 or N2
※航空会社とのコミュニケーション(メール、口頭)、航空会社の監査、乗客との会話に関するものです。
It relates to communication with airlines (email, verbal), airline audits, and conversations with passengers.
■歓迎
■Welcome
・KPI(重要業績指標) / パフォーマンス管理
KPI (Key Performance Indicators) / Performance Management
・ホスピタリティ関連の業務経験
Hospitality related work experience
・戦略的スキル
Strategic Skills
・英語:流暢に会話ができるレベル
English: fluent conversational level
・グランドハンドリング会社でManagerやDuty Managerとして働いた経験がある。
He has worked as a Manager or Duty Manager in a ground handling company.
・航空会社のREPの経験がある。
Airline REP experience
・シフト勤務が可能である。
Shift work is available.勤務時間 / Office (Business, Working) Hours 0:00~24:00の間のシフト制。実働4~12時間
Shifts between 0:00 and 24:00. 4 to 12 hours of actual work休日・休暇 / Holiday and Vacations 年間休日107日、月8日以上
年次有給休暇(法定通り付与)、特別休暇(慶弔休暇等)
107 days off per year, 8 or more days per month
Annual paid vacations (granted as required by law), special leave (Wedding or Funeral leave, etc.)昇給・賞与 / Salary Increase and Bonuses 昇給年1回、賞与年2回
Salary increase once a year, bonus twice a year交通費・各種手当 / Transportation and Various Allowances 交通費:月額50,000円を上限として支給
手当:通勤手当、時間外手当
Transportation expenses: Up to 50,000 yen per month
Allowance: commuting allowance, overtime allowance社会保険 / Social Insurance 健康保険・厚生年金・労災補償・雇用保険
Health insurance, employee pension, workers' compensation, and unemployment insurance福利厚生・研修 / Benefits and Training 受託航空会社提供航空券、宿泊施設・飲食店各種割引、語学スキル学習支援など
管理職研修あり
Airline tickets provided by consigned airlines, various discounts at accommodations and restaurants, support for learning language skills, etc.
Management training available選考の流れ / Selection Process ①書類選考
Document Screening
↓
②1次面接(Web可)
First interview (Online available)
↓
③リファレンスチェック
Reference Check
↓
④最終面接(対面)
Final interview (face-to-face)
↓
⑤内定
Unofficial offer (esp. job offer)勤務地 / Duty Station 成田国際空港(千葉県), 羽田空港(東京都), 中部国際空港(愛知県), 関西国際空港(大阪府), 福岡空港(福岡県), 那覇空港(那覇県)
Narita International Airport (Chiba Prefecture), Haneda Airport (Tokyo), Chubu International Airport (Aichi Prefecture), Kansai International Airport (Osaka), Fukuoka Airport (Fukuoka), Naha Airport (Naha)備考・その他 / Remarks・Others ■面接交通費:支給あり(規定に基づく)
Interview transportation expenses: Provided (based on regulations)
■リファレンスチェック:あり
Reference check: Yes
■適性検査:あり
Aptitude test: Yes勤務地千葉県成田市古込1-1