- 全支店 / 旅客サービス課 Duty Manager(ポテンシャル)/ All Stations / Passenger Service Division Duty Manager (Potential)
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求人カテゴリー / Recruiting Category キャリア採用エントリー
Career Entry雇用形態 / Employment Status 正社員(管理監督者)
Full-time Employee (Supervisor)仕事の内容 / Job Description ・指定された担当エリアにおいて、作戦当日に影響を及ぼすすべての要素を調整する責任を負う。
Responsible for coordinating all elements affecting the day of operation in the assigned area of responsibility.
・チームリーダーに対する日々のブリーフィングの実行。
Perform daily briefings to team leaders.
・オペレーションコントロールセンターとの円滑なコミュニケーションを図り、運用上の困難を未然に管理する。
Ensure smooth communication with the Operations Control Center to manage operational difficulties before they occur.
・支店長やビジネスラインリーダーと定期的にチームディスカッションを行い、改善点を洗い出す。
Conduct regular team discussions with branch managers and business line leaders to identify areas for improvement.
・オペレーションエリアでの最前線の存在感を示す。
Frontline presence in the operations area.
・責任範囲内で労働安全、健康、環境保護を確保するための活動を監督する。
Oversee activities to ensure occupational safety, health, and environmental protection within the scope of responsibility.
・当社の標準的な報告要件に従って、不正、事故または苦情に関する調査を開始する。
Initiate an investigation into a fraud, incident, or complaint in accordance with our standard reporting requirements.
・運用環境における変化を管理し、貢献する。
Manage and contribute to change in the operational environment.
・利用可能なリソースが最適なレベルで使用されていることを確認する(目標予算内で時間外労働の支払いを監視・管理する)。
Ensure that available resources are being used at optimal levels (monitor and control overtime payments within target budgets).
・スタッフの出勤・退勤の管理・フォローを行う。
Manage and follow up on staff attendance and discharges.
・小規模支店で、緊急事態や異常事態が発生した場合の唯一の窓口となり、ビジネスライン全体で改善策を調整する。
Small branch to serve as the sole point of contact in the event of an emergency or unusual situation and to coordinate remedial measures throughout the business line.
・小規模支店で、ビジネスライン/顧客ポートフォリオの責任を負い、シフト中の単一窓口として機能する。
Small station, responsible for a portfolio of business lines/customers and serves as a single point of contact during a shift.
・中規模・大規模支店では、お客様の問題があればビジネスラインリーダー/支店長にエスカレーションする責任を負います。
Medium and large stations are responsible for escalating any customer issues to the Business Line Leader/Branch Manager.
・中規模・大規模支店では、オペレーションコントロールセンターのサポートを受けながら、当日の配分を正確に行う。
Medium and large-sized stations will receive support from the Operations Control Center to ensure accurate allocation on the day of the event.このポジションの魅力&売り / Appeal of this Position ・新しい組織体制で、活躍の場が広がる。
The new organizational structure expands the field of activity.
・第一線で活躍しながら、マネジメント経験を積むことができる。
Gain management experience while working on the front lines
・これからマネジャーになりたい、なろうとしている方には最適なポジションです。
This is an ideal position for those who want to become or are about to become managers.応募資格(経験・資格等)/ Qualifications (Experience, Qualifications, Etc.) ■必須
■Required
・航空業界(グランドハンドリング・旅客ハンドリング・エアライン・航空貨物等)の経験5年以上
At least 5 years of experience in the airline industry (ground handling, passenger handling, airlines, air cargo, etc.)
・チームリーダー経験
Team leadership experience
・普通自動車免許(AT限定可)
Regular driver's license (AT limited)
・柔軟性、オープンマインドセット
Flexibility, open mindset
・高いコミュニケーションスキル
High communication skills
・リーダーシップ / 判断力
Leadership / Judgment
・セルフマネジメントスキル
Self-management skills
・革新的な発想力
Innovative thinking
・ロジカルシンキングスキル
Logical thinking skills
・基本的なPCスキル、オフィスソフト(Word、Excel、Powerpoint、outlook、Teams)
Basic PC skills, office software (Word, Excel, Powerpoint, outlook, Teams)
・英語:コミュニケーションレベルもしくはビジネスレベル
English: communicative or business level
・日本語:ネイティブもしくはJLPT N1かN2
Japanese: Native or JLPT N1 or N2
※航空会社とのやり取り(メール・電話・口頭・会議)、監査対応、搭乗者との対話
Correspondence with airlines (email, phone, verbal, meetings), handling audits, interacting with passengers
■歓迎
■Welcome
・KPI、パフォーマンス管理経験
KPI and performance management experience
・ピープルマネジメント、パフォーマンス評価経験
People management and performance appraisal experience
・管理監督者経験
Managerial and supervisory experience
・戦略的思考能力
strategic thinking skills
・英語:流暢
English: Fluent
■ポテンシャル採用について
■About Potential Recruitment
管理監督者としての経験は必須としておりません。
Experience in a managerial or supervisory capacity is not required.
採用となった場合、入社後6か月間は管理職候補として試用期間を設けます。
If hired, a probationary period will be provided for the first six months of employment as a candidate for management positions.
試用期間終業後にパフォーマンスを再評価して処遇見直しを実施します。
After the probationary period, performance will be re-evaluated and a review of compensation will be conducted.勤務時間 / Office (Business, Working) Hours 0:00~24:00の間のシフト制。実働4~12時間
Shifts between 0:00 and 24:00. 4 to 12 hours of actual work休日・休暇 / Holiday and Vacations 年間休日107日、月8日以上
年次有給休暇(法定通り付与)、特別休暇(慶弔休暇等)
107 days off per year, 8 or more days per month
Annual paid vacations (granted as required by law), special leave (Wedding or Funeralleave, etc.)昇給・賞与 / Salary Increase and Bonuses 昇給年1回、賞与年2回
Salary increase once a year, bonus twice a year交通費・各種手当 / Transportation and Various Allowances 交通費:月額50,000円を上限として支給
手当:通勤手当、時間外手当
Transportation expenses: Up to 50,000 yen per month
Allowance: commuting allowance, overtime allowance社会保険 / Social Insurance 健康保険・厚生年金・労災補償・雇用保険
Health insurance, employee pension, workers' compensation, and unemployment insurance福利厚生・研修 / Benefits and Training 受託航空会社提供航空券、宿泊施設・飲食店各種割引、語学スキル学習支援など
管理職研修あり
Airline tickets provided by consigned airlines, various discounts at accommodations and restaurants, support for learning language skills, etc.
Management training available選考の流れ / Selection Process ①書類選考
Document Screening
↓
②1次面接(Web可)
First Interview(online available)
↓
③リファレンスチェック
Reference Check
↓
④最終面接(対面)
Final Interview (face-to-face)
↓
⑤内定
Unofficial Offer (esp. job offer)備考・その他 / Remarks・Others ■面接交通費:支給あり(規定に基づく)
Interview transportation expenses: Provided (based on regulations)
■リファレンスチェック:あり
Reference check: Yes
■適性検査:あり
Aptitude test: Yes勤務地 / Duty Station 成田国際空港(千葉県), 羽田空港(東京都), 中部国際空港(愛知県), 関西国際空港(大阪府), 福岡空港(福岡県), 那覇空港(那覇県)
Narita International Airport (Chiba Prefecture), Haneda Airport (Tokyo), Chubu International Airport (Aichi Prefecture), Kansai International Airport (Osaka), Fukuoka Airport (Fukuoka), Naha Airport (Naha)勤務地千葉県成田市古込1-1